Zwroty i Reklamacje
ZWROTY I REKLAMACJE
Firma: Ajwendieta Dietetyka Kliniczna Iwona Wierzbicka, 45-324 Opole, ul. Łowicka 1, NIP 991-001-11-75, Tel. 539 959 777 pn-pt 8:00-16:00 (koszt połączenia wg taryfy operatora), adres mailowy: [email protected]
Opis procedury reklamacyjnej
- Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem [email protected]
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, nick – jeśli został użyty przy logowaniu na stronie ajwendieta.pl, datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę do reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- Sprzedający po otrzymaniu maila, przesyła kupującemu Formularz Zwrotu, który należy wypełnić, wydrukować, podpisać a następnie dołączyć do przesyłki (jeśli sprawa dotyczy towaru) lub zeskanować i przesłać mailem (jeśli sprawa dotyczy usługi).
- Formularz zwrotu można pobrać samodzielnie – formularz reklamacji.
- Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
- Kupujący ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta.
- Bieg terminu na odstąpienie od umowy o świadczenie usługi rozpoczyna się od dnia jej zawarcia.
- Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Podpisany formularz można przesłać pocztą lub drogą mailową w postaci skanu na adres: [email protected]
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- W wypadku odstąpienia Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Klienta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje
Kupującemu (konsumentowi) w odniesieniu do umów:
- W których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- O świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz dostęp do tych procedur:
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim, adres: ul.1-Maja 1, 45-068 Opole
- Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Pozostałe informacje które powinien poznać konsument przed dokonaniem zakupu: https://www.ajwendieta.pl/platnosci-dostawy/
W razie pytań informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 539 959 777 (pn-pt 8:00-16:00)
Stan na dzień: 11.12.2019